Het duurt nog even, maar op woensdag 20 maart 2019 zijn er verkiezingen. Op die dag mogen de inwoners van de provincie Utrecht hun stem uitbrengen voor de Provinciale Staten. De leden van de Provinciale Staten vormen de volksvertegenwoordiging en controleren de bestuurders van de provincie. Daarnaast kiezen de Provinciale Staten de leden van de Eerste Kamer.

Wie zoeken we?

GroenLinks is in de provincie Utrecht op zoek naar kandidaten die met verve de inwoners van de provincie Utrecht willen vertegenwoordigen. Daarbij is van belang dat de toekomstige fractie gezamenlijk een divers team vormt. We willen graag dat een fractie zowel qua kennis en ervaring, man-vrouw / lhbti, etniciteit, leeftijd en woonplaats zo representatief mogelijk is. Bekijk voor meer informatie het door onze leden vastgestelde functieprofiel.

Solliciteren

Heb je interesse? En denk je aan het profiel te voldoen? Stuur dan uiterlijk zondag 9 september 2018 je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, aan de Kandidatencommissie van GroenLinks Provincie Utrecht via kandidaten@glpu.nl. Graag verzoeken wij iedere belangstellende om zo spoedig mogelijk te solliciteren.

Wanneer je meer informatie wil kun je je melden bij Steven de Vries (voorzitter van de Kandidatencommissie) via 06 – 1121 3030.