Werkgroep diversiteit en inclusie van start!

Na de succesvolle regiodag over diversiteit en inclusie gaat er nu een provinciale werkgroep van start!  De nieuwe werkgroep van GroenLinks Provincie Utrecht komt binnenkort voor het eerst bijeen. Doelstelling is het bundelen van informatie en expertise om tot acties te komen waarmee onze afdelingen, volksvertegenwoordigers, bestuurders en programma’s merkbaar inclusiever zijn vóór de volgende provinciale verkiezingen in 2023.

Ali Karataş (Statenlid): “Integratie is geen eindstation. Het is blijven leren, inspireren, verbinden en doen! Ik ben trots dat we het groeien naar een inclusieve partij voor een inclusieve samenleving tot onze gezamenlijke missie hebben gemaakt. Het Provinciaal Congres van november 2019 was de kick-off. Met deze werkgroep pakken we door. Doe je mee?”

Tijdens de regiodag van november 2019 hebben we met een brede dwarsdoorsnede van onze partij -van Tweede Kamerleden, gedeputeerden en wethouders, tot enthousiaste leden en vrijwilligers- actief gebrainstormd over de vraag waar we staan, waar we heen willen en hoe we daar komen. Wat is onze visie op de inclusieve samenleving? Wat zijn onze doelstellingen en hoe gaan we die realiseren? Tegelijkertijd denken we na over de problemen waar we tegenaan lopen. Wat zijn onze blinde vlekken? Wat werkt bij andere afdelingen of organisaties wel en wat juist niet? Het bestuur heeft inclusie als hèt speerpunt geformuleerd voor de komende periode.

De werkgroep bestaat uit Ali Karataş (Statenlid), Rieke Koning (bestuurslid GroenLinks Provincie Utrecht) en Fiona Frank (bestuurslid GroenLinks stad Utrecht). Wil je een (eenmalige) bijdrage leveren of ons iets meegeven dat we zeker niet mogen vergeten? Mail dan naar bestuursmedewerker@groenlinksprovincieutrecht.nl!