Eindstreep behaald, sponsors bedankt!

Ruim 9.000 euro opgehaald voor noodhulp aan vluchtelingen

In de nacht van 17 op 18 juni liep GroenLinks Provincie Utrecht, met een groep GroenLinks-leden uit de provincie, mee met de Nacht van de Vluchteling. Met deze sponsorloop haalden zij geld op voor noodhulp aan mensen die op de vlucht zijn voor oorlog, onderdrukking en geweld. Het team heeft ruim € 9.000 euro opgehaald!

Om middernacht werd het startsein gegeven door acteur en presentator Johnny de Mol, waarna de tocht begon: van Amsterdam naar Broek in Waterland en via de IJsselmeerkust weer terug naar de hoofdstad. Om tien voor tien ’s morgens waren de wandelaars weer op het punt van bestemming (zie foto). Daar werden zij onthaald door GroenLinks Tweede Kamerlid Zihni Özdil.

Statenlid Karin Boelhouwer: “Na afloop thuis aan een kop soep en na een dutje realiseerde ik me dat het eigenlijk niet te bevatten is hoe het moet zijn, wanneer je onvrijwillig in de donkere nacht moet lopen, met wat huisraad en kinderen."

Er liepen ook andere teams mee van GroenLinks, in totaal hebben alle GroenLinks-teams samen ruim € 28.000 euro opgehaald. De totale opbrengst van alle 5.000 lopers bedraagt meer dan anderhalf miljoen. Het geld is bedoeld voor onderdak, schoon water, voedsel, medische zorg en onderwijs voor vluchtelingen en ontheemden wereldwijd.

Karin Boelhouwer: "We zijn moe, maar voldaan en ontzettend blij dat we zoveel geld voor noodhulp aan vluchtelingen op hebben weten te halen."

Hoewel de Nacht van de Vluchteling inmiddels is geweest, is het nog wel mogelijk om een bijdrage te doen via www.nachtvandevluchteling.nl.