GroenLinks gaat de provinciale verkiezingen van maart 2007 in met een lijstverbinding met de PvdA. Een manier om linkse stemmen in linkse statenzetels om te zetten.

De lijstverbinding betekent niet dat PvdA en GroenLinks een gemeenschappelijk programma hebben. Ook is er geen gemenschappelijke kandidatenlijst. De lijstverbinding is alleen een rekentechnische manier om meer kans te maken op zogeheten restzetels dan wanneer iedere partij dat afzonderlijk zou moeten doen.

De lijstverbinding is een uitvloeisel van de besluiten op de provinciale ledenvergadering. Die sprak een voorkeur uit voor een lijstverbinding met PvdA en SP. Al snel was duidelijk dat de SP dat niet wilde. Toen is de tweede keuze van de ledenvergadering verder onderzocht: een lijstverbinding van GroenLinks met de PvdA. Die is dus nu afgesloten.

Meer informatie in het provinciaal ledenblad van februari 2007.