GroenLinks groeide fors bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart dit jaar. We zijn gegroeid van 58 raadsleden in 2014 naar 85 raadsleden in 2018 voor GroenLinks- en combinatiefracties nu! Het is dan ook geen verrassing dat ook het aantal gemeenten waarin we een wethouder mochten leveren is gegroeid.

GroenLinks levert, zoals het er nu uit ziet, in 13 van de 26 gemeenten in de provincie Utrecht tenminste één wethouder. Inmiddels zijn er 12 wethouders geïnstalleerd en dat worden er naar verwachting 16. Dat zijn er vijf meer dan vier jaar geleden.

We we willen alle nieuwe wethouders van harte feliciteren met hun installatie en wensen hen veel succes de komende vier jaar!

Uitslag van de college-onderhandelingen in de provincie Utrecht:

Uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen in de provincie Utrecht: