Nieuws over Mariëtte Pennarts

Provincie Utrecht de eerste Fairtrade Provincie!

De provincie Utrecht mag zich de eerste Fairtrade Provincie van Nederland noemen. De titel werd zaterdag 21 november in Zeist overhandigd door Europarlementariër en jury-lid Fairtrade Gemeenten Agnes Jongerius aan gedeputeerde Mariëtte Pennarts (GroenLinks).

Mariëtte Pennarts: “Ik ben trots dat het Utrecht gelukt is om als eerste in Nederland de titel Fairtrade Provincie te behalen. De afgelopen jaren is hier met elkaar hard aan gewerkt. Het betekent dat de regio Utrecht bijdraagt aan een wereld waarin mensen een normaal bestaan op kunnen bouwen, waar kinderen naar school kunnen en niet hoeven te werken en waar geïnvesteerd kan worden in een duurzame toekomst."

Mariëtte Pennarts geïnstalleerd als gedeputeerde voor GroenLinks

Erna Kotkamp en Mariëtte Pennarts

Tijdens de Statenvergadering van 18 mei jl. is Mariëtte Pennarts opnieuw geïnstalleerd als gedeputeerde voor GroenLinks. GroenLinks sloot onlangs met VVD, D66 en CDA het coalitieakkoord “In Verbinding!”. “Met dit coalitieakkoord kiezen VVD, D66, CDA en GroenLinks ervoor om samen met Utrechtse inwoners, ondernemers, overheden en maatschappelijke organisaties te werken aan een groene, slimme en gezonde toekomst. GroenLinks is in het bijzonder blij en trots op de inzet op energie, werk, fiets, cultuur, natuur en landschap”, aldus fractievoorzitter Florian Bekkers.

GroenLinks-fractie stemt in met coalitieakkoord provincie Utrecht

Partners in het coalitieakkoord: GroenLinks, VVD, D66, CDA

Op 30 april hebben VVD, D66, CDA en GroenLinks het nieuwe coalitieakkoord “In verbinding!” gepresenteerd. De nieuwe gedeputeerden worden naar verwachting op 18 mei a.s. geïnstalleerd. Fractievoorzitter Florian Bekkers: “Met dit coalitieakkoord kiezen VVD, D66, CDA en GroenLinks ervoor om samen met Utrechtse inwoners, ondernemers, overheden en maatschappelijke organisaties te werken aan een groene, slimme en gezonde toekomst. GroenLinks is in het bijzonder blij met en trots op de inzet op energie en werk, fiets, cultuur en natuur en landschap. De GroenLinks-fractie geeft met plezier en overtuiging steun aan dit akkoord.”