Nieuws over Karin Boelhouwer

Energietransitie, natuur en diverse woningbouw

Deze foto lijkt een tafereel onder een meditteraanse blauwe lucht, maar is op 13 juni genomen in Groenland. Deze sledehonden merken het effect van klimaatverandering. Foto afkomstig uit video van Steffen M. Olsen (@SteffenMalskaer) op Twitter

GroenLinks vraagt om versnelling van de energietransitie, de realisatie van natuur en diversiteit in woningbouw bij de behandeling van de Kadernota. De Kadernota vormt samen met het coalitieakkoord de basis voor de uitwerking van de begroting voor 2020.

Fractievoorzitter Karin Boelhouwer: “Klimaatverandering is geen probleem van komende generaties. In delen van de wereld staat het water mensen nú al aan de lippen. Nederland loopt achter, Utrecht loopt achter. Het is alle hens aan dek en tijd om vaart te gaan maken met de energietransitie!”

GroenLinks fractie blij met coalitieakkoord 'Nieuwe energie voor Utrecht'

De provincie Utrecht gaat investeren in de versnelling van de energietransitie, het openbaar vervoer en de fiets en er wordt extra geld vrijgemaakt voor de ontwikkeling van natuur. Verder worden er meer betaalbare woningen gebouwd en komt er een sociale agenda om onder meer eenzaamheid en laaggeletterdheid tegen te gaan. Dit alles en meer blijkt uit het coalitieakkoord dat GroenLinks samen met CDA, D66, PvdA en ChristenUnie in de provincie Utrecht gesloten heeft.

Onderhandelaars Huib van Essen en Karin Boelhouwer: “We zijn ontzettend trots op het resultaat. Het is een prachtig groen akkoord, waar we de komende jaren vol voor gaan! Ook de manier waarop het akkoord tot stand is gekomen is iets om trotst op te zijn. Inwoners, organisaties en ook de niet-collegevormende partijen hebben inbreng kunnen leveren!"

GroenLinks draagt Huib van Essen voor als nieuwe gedeputeerde in Utrecht

Huib van Essen

GroenLinks heeft vandaag bekend gemaakt dat zij fractievoorzitter Huib van Essen voordragen als gedeputeerde in het nieuwe college van Gedeputeerde Staten in Utrecht. Hij wordt verantwoordelijk voor de portefeuilles energie, klimaat, ruimtelijke ordening en de Omgevingsvisie. Karin Boelhouwer volgt hem op als fractievoorzitter van de Provinciale Statenfractie.

Huib van Essen: “Ik ben vereerd dat de fractie mij voordraagt als kandidaat gedeputeerde. Ik ga met energie aan de slag om de idealen van GroenLinks te verwezenlijken. Klimaatverandering is één van de grootste uitdagingen van deze tijd. Het is tijd om door te pakken met de energietransitie, en daar ga ik mij als gedeputeerde voor inzetten.”