team GroenLinks provincie Utrecht NvdV19

GroenLinks haalt ruim €5000 op tijdens Nacht van de Vluchteling

GroenLinks Provincie Utrecht heeft tijdens de Nacht van de Vluchteling €5.369 opgehaald voor Stichting Vluchteling. Met de sponsorloop deden zo’n 1.000 teams mee. GroenLinks behaalde met het opgehaalde bedrag het op veertien na beste resultaat. Het negenkoppige team liep tijdens de nacht van 15 op 16 juni mee op de route Utrecht-Amersfoort.

Teamlid Bjorn van de Sand: “Sponsors, hartelijk dank voor jullie steun! Het doet mij goed om te weten dat deze mensen in nood er niet alleen voor staan. Net als wij, vannacht, er niet alleen voor staan. Samen staan we sterk!”

Nacht van de Vluchteling

De Nacht van de Vluchteling is een initiatief van Stichting Vluchteling en werd dit jaar voor de tiende keer georganiseerd. Het doel van de sponsorloop is om met elkaar een zo hoog mogelijk bedrag op te halen voor mensen die wereldwijd op de vlucht zijn voor oorlog, onderdrukking en geweld.

Door ’s nachts een 40 kilometer lange sponsorloop te lopen kun je als loper een beetje ervaren hoe het moet zijn om midden in de nacht grote afstanden te moeten lopen en tegelijkertijd geld ophalen voor het goede doel. De Nacht van de Vluchteling werd dit jaar gelopen van Rotterdam naar Den Haag, Nijmegen naar Arnhem, Amsterdam naar Haarlem en van Utrecht naar Amersfoort.

Totale opbrengst

Dit jaar werd in totaal door zo’n 5.600 lopers ruim €1,5 miljoen opgehaald. In heel Nederland liepen meerdere teams van GroenLinks mee op de verschillende routes. In totaal hebben zij bijna €22.000 opgehaald. Hoewel de Nacht van de Vluchteling inmiddels geweest is, is het nog wel mogelijk om een bijdrage te doen via nachtvandevluchteling.nl/team/groenlinks-provincie-utrecht.