Waarom?

Het doel van de sponsorloop is om geld op te halen voor noodhulp aan mensen die wereldwijd op de vlucht zijn voor oorlog, geweld en onderdrukking. Het gaat bijvoorbeeld om een dak boven het hoofd, schoon water, voedsel, medische zorg en onderwijs. Door ’s nachts 40 kilometer te lopen kun je een beetje ervaren hoe het moet zijn om ’s nachts grote afstanden af te moeten leggen als vluchteling. Naast het ophalen van geld zorgen we er met onze deelname natuurlijk ook voor dat we op een positieve manier aandacht vragen voor vluchtelingen wereldwijd.

Wie? Wat? Waar?

Er zijn routes in verschillende plaatsen in Nederland. Wij lopen de route in Utrecht onder de naam GroenLinks Provincie Utrecht. Het startschot zal van zaterdag 11 op zondag 12 september om precies 00.00 middernacht klinken en het belooft weer een pittige maar onvergetelijke ervaring te worden!

Kan ik me nog aanmelden om mee te lopen?

Helaas kun je niet meer met ons team de route in Utrecht lopen. Vanwege de Covid-19 beperkingen kunnen er veel minder mensen meelopen dan eerdere jaren en de route in Utrecht zit vol. Maar het is nog wel mogelijk om op andere routes mee te lopen! Kijk hiervoor op de website van de Nacht van de Vluchteling.

Loop je mee en heb je zin om wel samen met Team GroenLinks Provincie Utrecht je voor te bereiden? Laat het ons weten en we nemen contact met je op.

Hoe kan ik jullie of een persoon sponsoren?

Je kunt ons via deze link sponsoren. Het is ook mogelijk om individuele lopers te sponsoren. Alle donaties, zowel voor het team als individuele lopers, worden uiteindelijk bij elkaar opgeteld als de totale teamopbrengst. De teamleden om te sponsoren kun je hier vinden.